"Ztracené obrázky pracně vráceny - nový článek už je funkční, pokud se vám nebudou zobrazovat obrázky u starších článků, zmáčkněte F5 :)"

Fashion blogy vs naše zvrácené představy

12. června 2018 v 9:48 | Hadrářka |  Moje fashion příběhy
Co vlastně chceme od fashion blogů? Divná otázka? Možná ne... Při brouzdání netem jsem narazila na výsledky ankety "Fashion blog jako nástroj self-promotion". Vyplň.to je totiž šikovný web, který často odemkne výsledky dotazníků na něm páchaných a je to zajímavé počtení - ačkoli ze statistického hlediska trochu neobjektivní. Nevíte, jaký byl vzorek respondentů, a pak máte jistě nějaké výhrady k formě. Tady třeba už samotný název, který sám o sobě dost vybírá respondenty podle jejich názoru na fashion blogy... Dost technických keců ale. Jak to teda dopadlo a jakými mýty trpí čtenáři fashion blogů?



Výzkum je sice starší z roku 2012 a logicky převážná většina respondentů byli ženy ve věku kolem 20 let. Byla to samozřejmě také doba fashion blogového boomu, co si budeme povídat. Dokonce přes 100 repsondentů uvedlo, že si vede vlastní fashion blog. Od té doby se sice leccos změnilo (třeba že už čteme všichni stejně jenom facebook...), ale i tak to stojí za retrospektivu.

01/ Konec blogů a slepá víra?
Většina lidí navštěvovala v té době fashion blogy víckrát nebo alespoň jednou denně. Z čehož snadno vyvodíme, že dnes musí několik takových "blogů" odebírat na FB a tak to i je. Už v roce 2012 ale tři čtvrtiny lidí sledovalo své blogery i na sociálních sítích. Blog je mrtvý, ať žije facebook! Máme to asi definitivně potvrzeno, že všechny informace, které máme, bereme z facebooku. Což je možná trochu děsivé vzhledem k tomu, jak funguje.

02/ Stalker čtenáři
Vést blog není úplně sranda. Ono víme, jednoduše to vypadá, ale pak zjistíte, že i sebeblblbější a kratší článek vám může sežrat hodinu života jen to fikne. A to neberu ani v potaz, že to pak nepřečte skoro nikdo. To je život, nějak mě to netrápí :D Jenže čtenáři fashion blogů, mají o tomhle docela zajímavé představy... Na otázku, co dělá blog atraktivním, se většina vyjádřila nebo alespoň zmínila, že autor musí přidávat hodně příspěvků. Přičemž minimální je počet je zhruba 10 za měsíc, to dělá minimálně jeden za tři dny. Spousta lidí ale psala i "každý den". A to si tak člověk říká, jestli se nemá pro čtenáře třeba krájet.

03/ Falešné modly?
Co mě ale děsí víc, že 84% respondentů uvedlo, že věří informacím na fashion blozích. No... ale jakým informacím? Je sice pravda, že kromě "tenhle kabát se prodává tady" se tam nic extra nevyskytuje. Ale přeci jen mě to naplňuje jistým pesimismem vůči úsudku čtenářů. Zvlášť když jich téměř 67% pak odpoví, že tyto informace jsou podle nich zaujaté. To zní jako pěkný bulšit...
Navíc opět téměř 87 % respondentů se někdy rozhodlo něco si koupit jen na základě toho, že to viděli na nějakém fashion blogu a to vůbec není malé číslo. Jak dobře se tohle dá využívat oděvními řetězci asi říkat nemusím.

04/ Přehlídka egoistů
Co mě naprosto šokovalo, byly odpovědi na otázku motivace pro založení fashion blogu. Téměř 40 % lidí si myslelo, že jde čistě o propagaci vlastní osoby... Otázka sice nebyla příliš dobře postavená a nenabízela příliš mnoho volitelných odpovědí. Ale stejně! Nevím, vážně si taky myslíte, že blogeři jsou hlavně hovadský narcisti, co chtějí být slavný a dostávat věci zadara? :D Špatně to úplně nezní, ale oni lidé už tak z logiky věci dělají ve volném čase hlavně to, co je baví. A to uvedlo jen 27 % lidí. Naštěstí se našli i tací, kteří dopsali vlastní odpověď jako "mají rádi módu, chtějí svou zálibu sdílet". Díky! I takoví lidé jsou, víme? :D Nebo tahle otázka možná měla svědčit něco o stavu české společnosti a přístupu některých blogerů, fakt nevím a radši nechci vědět. Ale jestli si myslíte, že sledujete nějakou osobnost, která má jen potřebu se chvástat, tak ji třeba... přestaňte sledovat?

*/ Co z toho?
Kromě lehce zvrácených představ o blogerech jakožto lidech, kteří za něco zadarmo udělají cokoli včetně toho, že budou lhát, a nebo se prostě chtějí jen zviditelnit, být slepě obdivovaní a nutit lidi jim závidět... Kromě toho jsme se také dozvěděli jednu docela nepříjemnou věc. Lidé jsou bestie lačnící po hadrech. A jestli je to smutné? Použila bych to klišé, "zeptejte se ledních medvědů".
Tahle anketa jasně ukázala, že lidé měli a logicky tak stále poměrně výrazně mají problém s nakupováním kosmetiky a oblečení na jedno použití. Pokud by každá blogerka každý den fotila nový outfit, aby měla příspěvek na blog, za chvili je přestane každý sledovat. Nosila by logicky pořád to samé! Pokud si chce udržet lidi, je podvědomě tlačená k nákupu dalších a dalších super hadrů, které může vystavovat a které si pak její čtenáři na oplátku také koupí. Kolotoč se rozjíždí a všichni jen utrácíme za trendy pofidérní kvality, které za rok vyhazujeme.
To, že v případě některých slavnějších blogerů z toho pak díky velmi levné reklamě profitují velké obchodní řetězce, jen škoda mluvit. Třeba HM je specialista v oboru - vrazí pár holkám nějaké svršky v hodnotě sotva pár tisíc za rok a ony jim udělají skvěle cílenou reklamu vlastně úplně zadarmo. Svršků se prodá mnohem víc, než kolik těm holkám rozdali. Booom!

Poučení pro vás na závěr? Věřit slepě nějaké holce na internetu je pěkná blbost, informace si tedy ověřujte. V mém případě třeba tak, že si výsledky ankety můžete přečíst sami v odkazu :) Nekopírujte cizí oblečení, inspirujte se nápady! Vězte také, že oblečení má vydržet leta v perfektním stavu a že nikoho vůbec netankuje, že už pátý rok nosíte v létě ty samé šaty... A mimochodem, každý bloger vážně není jen maniakální exhibicionista ;)
 

1 člověk ohodnotil tento článek.

Komentáře

1 Raja Luthriela Raja Luthriela | Web | 12. června 2018 v 23:34 | Reagovat

Když on má člověk nejvíc mylných představ o tom, čemu vlastně nerozumí. To je asi běžné:-)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama