Britské značky v sekáčích

26. února 2018 v 20:10 | Hadrářka |  Jak nakupovat v sekáči
Co se dá v sekáči najít aneb jaká jména zazní, když se vybalí pytel hadrů z ciziny? Samozřejmě, že je v second handu značkové zboží. Ono vlastně každé zboží má nějakou značku. Takže záleží, co je pro vás ta pravá představa vysněné značky...
Second handy berou svoje zboží především z třídíren z Velké Británie. Spolu s USA jde o největší exportéry použitých oděvů, což je při srovnání jejich velikosti v případě Británie vyloženě děsivé a odráží to konzumní kulturu těchto zemí. Britové ale často rádi investují do kvality, ačkoli jejich mladí stejně jako u nás berou hlavně nízkou cenu a styl. Vzniká pak kombinace u nás sice nedostupných, ale levných a nijak příliš kvalitních značek, naopak ale i kvalitní basic módy a vyloženě specializovaných, ale neznámých malých krejčovství.
Co tedy běžně second handy nabízí, kam dané označení oděvů na cedulkách zařadit a s čím při koupi počítat? Malé shnutí značek je tu pro vás. V sekáči už se neztratíte!

Atmosphere jako významná součást konceptu Primark / zdroj




Primark kolekce
Původně irský řetězec malobchodů, které mají leckde i tři patra, je velmi populární pro své trvale nižší ceny. Vzhledem k tomu, že nejvíce poboček má právě ve Velké Británii, odkud se vyváží velká část recyklovnaých oděvů, najdete jeho výrobky v sekáčích velmi často. Jaké značky to jsou a co od nich můžete čekat? Obecně je to zboží pro Čechy sice svým způsobem luxusní, protože je v ČR nedostupné, nicméně jinak jde o kvalitu srovnatelnou třeba s obchody Pepco. Primark má sice oblečení i doplňky o řád hezčí a někdy z příjemnějších materiálů, ale kvalita je úplně stejná. Nijak závratná, místy vyloženě špatná. Nejčastější značky prodávané v řetězci Primark a dostupné v sekáči jsou Atmosphere (dámská móda, hlavně halenky, trička...), Ceddarwood state (pánská móda, dominují košile), Denim CO (džíny), Ocean club (plážové pro oba) a případně Authentic Apparel.



Next
U nás opět poměrně řídce zastoupená pár pobočkami, ale v Británii jeden z největších řetězců s módou s více než pětistovkou poboček. Svého postavení na trhu Next využívá a dávno není jen obchodníkem s oděvy - prodává drogerii, květiny, dekorace do domácnosti a další. Next je značka, která má široký sortiment všeho, co člověk potřebuje v základních neextravagantních variantách. Jejich katalog je vesměs jednoduchá elegance vhodná domů, na ven i do práce. Značka obvykle nespolupracuje s celebritami, nemá nákladné kampaně a kousky od slavných designérů. Na druhou stranu nabízí zboží poměrně kvalitní, za vyšší ceny a v zásadě spíše nadčasové. Což je údajně důvod, proč se jí i přes její nenápadnost a na první pohled nijak velkou oblíbenost tak dobře daří a tržbami poráží další běžné britské značky.



Topshop
V ČR zatím jediná pobočka v Paládiu, zatímco v Británii jich je přes tři stovky. Topshop je řetězec spolupracující s návrháři, sem tam tvořící výraznější kampaně s celebritami. Snaží se být skutečně módním podnikem, který jde s dobou a umí být extravagantní. Co si budeme povídat, někdy až příliš... Ceny jsou také následkem toho vysoko nasazené a nakupovat v Topshopu tak i u nás znamená nemít hluboko do kapsy. Stále průměrnou cenou zboží pohodlně poráží u nás populární řetězce jako HM nebo CA. Dle mého názoru ale kvalita zboží ceně neodpovídá, platíte spíše za značku a trendy, než za dobré zpracování. Tím spíš uvítáte záplavu této značky v second handech, které berou anglické zboží. Halenek a topů z Topshopu je tu nepřeberné množství... Sesterskou společností Topshopu je Topman, Evans, Burton a především Miss Selfridge (móda s lehce oldschool nádechem hlavně pro mladé slečny), jejíž starší kolekce se v second handech často objevují. Všechny tyto značky spadají pod vlastnictví skupiny Arcadia.



Marks and Spencer kolekce
Tentokrát nijak neznámá značka pro českého zákazníka, stále ale nemá příliš poboček a pro mě osobně není jinde než v sekáči příliš zajímavá. Obvykle se vyznačuje kvalitnějším oblečením, které je ale v našich podmínkách opravdu dost drahé a to i ve výprodeji. Drží si spíše usedlý britský styl, ale nabízí pěkné basic oblečení a příjemně jemný, elegantní a přitom zajímavý styl. Má u nás své pevné zastánce a leckdo si nepochvaluje ani tak oblečení, jako kvalitní jídlo, které větší pobočky nabízejí v menším i u nás. Dále prodává i doplňky do domácnosti a dokonce nábytek. Pod sebou má několik značek oděvů, u nichž v second handu najdete kromě cedulky M&S také označení Per Una (hlavně dámské designové prádlo, doplňky), Autograph (hlavně pánské smart casual oblečení) a méně už Stormwear (sportovní pro oba), Ceriso (dámské prádlo), Indigo (dámské a dětské) a Northcoast (pánské). To vše je pro vás známkou dobré kvality a slušného zpracování.


-

George (a F&F)
Bez ohledu na to jak luxusně zní název značky, právě jste se setkali s bratříčkem F&F. Stejně jako u nás známé britské TESCO, i další britský řetězec ASDA prodávající primárně potraviny otevřel byznys s oděvy a doplňky. Výsledkem je značka George, která podobně jako F&F nabízí cenově dostupnější, poměrně stylové a překvapivě i relativně kvalitní zboží. George se vyznačuje především smart casual oděvy s elegancí a jednoduchostí. F&F je oproti tomu o něco více usedlé a neustále trpím dojmem, že cílí hlavně na starší plnoštíhlé ženy. Obě značky ale mají co nabídnout i fashion maniakům, jejich oblečení bývá poměrně dobře vyrobené, docela vydrží a je pohodlné.
Dorothy Perkins
Na začátku minulého století vznikla tato značka v Londýně. Dorothy Perkins má v současnosti více jak 400 poboček v Británii a další obchody najdete především v jihovýchodní Asii ale i na na Blízkém východě. Soustředí se hlavně na stylovou módu střední a vyšší cenové kategorie. Kolekci většinou plní pracovní oděvy (tedy business look, nikoli montérky...) a večerní móda - šaty, halenky, svetříky, zdobené doplňky. U nás značku prodává třeba eshop ZOOT, má dobrou pověst a nabízí opravdu velmi pěkné kousky především co se týče společenského oblečení pro dámy. I tento sortiment v sekáči najdete, převažovat budou halenky, šaty a sukně.

Asos
Značka má zajímavou historii - vznikla teprve na přelomu tisíciletí a odstartovala v roce 2000 jako internetový obchod s oblečením inspirovaným módou celebrit. Název je zkratkou ze spojení "as seen on screen", tedy v překladu viděno na plátně nebo také na obrazovce počítače/televize. Značka Asos se uchytila a dnes má tisíce zaměstnanců a působí v mnoha zemích světa, původem je ale z Británie. Zaměřuje se výhradně na módu pro mladé - tedy ty, kteří utrácejí nejvíc a zdaleka nejvíc jsou ve svém stylu nestálí. Prostě skvělý marketing... A nabízí vše - od vytahaných svetrů, po basic trička, tylové sukně a volánové halenky. Sortiment je nesmírně široký, značka úpěnlivě drží módní trendy a nabízí i kosmetiku a bižuterii s doplňky. U nás Asos prodává opět třeba ZOOT. Jeho kvalita je podle mě 50/50 a ceny nasazené...



River Island
Značka vznikla v půlce minulého století a překvapivě je vlastně odnoží impéria známé značky džínů Lewis, založena byla jedním z bratrů Lewisových. V současnosti je River Island populární značka módy pro spíše mladé a střední věk. Její kolekce jsou pestrou směsicí elegance a extravagance, opět střední až vyšší cenové třídy. Obléká celou rodinu - má širší kolekci oblečení pro malé kluky a holky, pánskou sekci, ale dámské oblečení dominuje. River Island se dost soustředí na kabáty, parky, sáčka a bundy, v sekáčích se ale častěji samozřejmě narazí na trička nebo blůzy. Kvalita cenně tolik neodpovídá, je spíše proměnlivá.



Boohoo a Missguided
Aktuální světové trendy a odvážná móda pro mladé holky za rozumné ceny. Shrnuto podtrženo definice značky Missguided. A Boohoo není o nic rozdílenější, pouze rozšiřuje své pole působnosti na pánskou a dětskou módu. V katalogu Missguided najdete především elegantní až hipster styl, zaměřený hlavně na zajímavé střihy, basic kousky a umírněnější podání barev a potisků. Původním zaměřením bylo dámské prádlo, i v tomto směru nabízí katalog stále širokou a pestrou nabídku zajímavých střihů a provedení spíše pro mladé a odvážnější. Misguided má na kontě spolupráci se značkou Asos a pak také četnou řádkou celebrit, které propagují jejich kolekce.
Boohoo naproti tomu je nenápadný prodejce, ale nabízí i mnohem šílenější kousky doplněné klsickou elegancí, která se vždy prodá. Také umí podlehnout sezónním výkyvům a šíře třeba aktuální Halloweenské kolekce je vyloženě překvapující. Obě značky ale nabízí neuvěřitelně široké spektrum výrobků, včetně velké nabídky doplňků a bot. A obě se na psotřební politice v UK přiživují očividně dobře... Kvalita je dlé mého srovnatelná třeba s F&F nebo H&M, není to vůbec špatná koupě.

New Look
Vznikla na začátku sedmdesátek a má přes 900 obchodů. New Look je rozšířená značka, která stále není k dostání v ČR působí tak vábivým dojmem luxusu. Zaměření ženy/muži/teens ale prozrazuje, že to nebude takové terno. Jde hlavně o masově vyráběnou módu, která má co nejvíce ladit s trendy a co nejvíce rotovat na trhu. Na druhou stranu výhoda této značky je ve stylu, který připomíná H&M, je sice trendový, ale zároveň je zárukou mnoha velmi klasických basic kousků, které přežijí víc než několik sezón. Oblékne tak rozhodně nejen mladou kost, ale i zralou ženu a v sekáčích se nachází poměrně často.

A samozřejmě by tu neměly chybět i značky jako Burberry, ale myslím, že zrovna tuhle perličku si nechám na nějaký "luxusní speciál" :) Pokud o ní chcete vědět více, vyražte třeba už teď do sekáče a poohlédněte se po zimních kabátech. Burberry je totiž v tomhle směru třída.
Vybrali jste si? Ostatně u mnoha značek víte, do čeho jdete. Stačí navštívit jejich pobočky u nás, či v blízkém příhraničí a zboží si "osahat". A nezapomínejte, že někdy je to co kus to loterie a v sekáči za těch pár korun tak nemusíte zanevřít ani na značky, které nejsou zrovna vyhlášené svou kvalitou. Někdy mohou totiž i mile překvapit!
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama